.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازتاب سخنرانی ناتمام سید حسن خمینی در روزنامه ها

روزنامه های حامی دولت به حمایت از اقدام شعاردهندگان و روزنامه های اصلاح طلب به مخالفت با آن پرداخته اند.
سخنرانی ناتمام سید حسن خمینی در مراسم ساالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، ضمن بازتاب گسترده در رسانه ها و افکار عمومی، با واکنش های متفاوت روبه رو شده است.

به گزارش «فردا» روزنامه های امروز یک شنبه عمدتا در سرمقاله های خود به همین موضوع پرداخته و هر کدام از زاویه دید خود آن را واکاوی کرده اند. در این میان روزنامه های اصول گرای حامی دولت به حمایت از اقدام شعاردهندگان پرداخته وآن را عملی خودجوش، طبیعی و واکنشی به رفتارهای سید حسن خمینی در طول یک سال گذشته دانسته اند.

اما روزنامه های اصلاح طلب به انتقاد از این اقدام پرداخته اند و برخی هم آن را حرکتی سازماندهی شده و از قبل طراحی شده دانسته اند. روزنامه های اصول گرای مستقل هم ممانعت از سخنرانی سید حسن خمینی را درست ندانسته اند.



وطن امروز: وصیت نامه پدر و پدر بزرگ را فروخت به..

در صدر روزنامه های حامی دولت روزنامه وطن امروز در مطلبی با عنوان دلنوشت و با استفاده از ادبیاتی تند نوشته است:« ...من سگ اصحاب کهف را کاری ندارم؛ او آدم شد اما این آقازاده فراری هم مثل چی دارد دروغ می‌گوید. هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته. آری هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که وصیتنامه پدر و پدربزرگ را فروخت به دروغ آقازاده‌ها و با سران فتنه، با بدان بنشست و خاندانش گم شد. جناب سید حسن! ما همان‌هایی بودیم که وقتی تو را اول بار دیدیم گفتیم: «صل علی محمد بوی خمینی آمد» اما شما هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که متاسفانه دیگر بوی خمینی نمی‌دهید. وقتی با سران فتنه همنشین می‌شوید شما هم بوی فتنه می‌گیرید. ما اخبار به گوش‌مان می‌رسد. ما شنیدیم خواب بعضی‌ها را برای عبای رهبری که باید از بیت رهبری برگردد.

برگردد کجا؟ کاش برگردد جماران که باید منتقل شود به موسسه تنظیم. پس اگر اینگونه است درود بر ولی‌نعمتان که به شما اجازه عرض اندام ندادند. تا این ملت تا این ولی‌نعمتان هستند بدانید عبای رهبری از بیت رهبری بیرون نمی‌آید. ما افتخار می‌کنیم که بعد از خمینی خدا عبای رهبری را فقط و فقط برای خامنه‌ای دوخت. عبای نور برتن ماه خواهد ماند تا ظهور خورشید. شما یکی‌تان نامردی با عبای شکلاتی است که هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته حسینیه جماران را به ویلای جورج سوروس فروخت. آن دیگری‌تان هادی غفاری زیر عبایش تفنگ جمع کرده بود تا به منافقین ندهد، احتمالا کفتر بزند. آن یکی در زیر عبایش با اینکه ناطق بود سکوت مخفی کرده بود. استوانه در زیر عبایش پول خرج می‌کرد برای آشوبگران و با واسطه پول‌ها را به مقصد می‌رساند. شیخ بی‌سواد هم که کلا مرخص است و به شما که عرض می‌کنم کلا دیگر هیچ وقتی ندارد. آری، هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که شما همگی نشستید روی جمل ناکثین. هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که نامه سرگشاده نوشتید ولی بدانید 200 سال بعد از رحلت امام هم ما به شما منافقین اجازه عرض اندام نخواهیم داد. 200 سال بعد از رحلت امام هم شعار ما ولی‌نعمتان این است: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند».

کیهان: با سران فتنه همراهی داشته است

روزنامه کیهان هم در بخشی از سرمقاله امروز خود به قلم حسین شریعتمداری در همین ارتباط نوشته:«... برخلاف آنچه كه سايت هاي وابسته به سران فتنه و رسانه هاي بيگانه ادعا مي كنند، اعتراض به آقاي سيدحسن خميني از سوي «يك اقليت تحريك شده»! نبوده است، بلكه به گواهي اسناد صوتي و تصويري موجود و ميليون ها نفر از افراد حاضر در صحنه، اعتراض به ايشان يك خروش سراسري، خودجوش و همگاني بوده است و اگر غير از اين بود و تنها يك اقليت به جدايي ايشان از خط مبارك حضرت امام(ره) و همراهي وي با فتنه گران و دشمنان تابلودار امام راحل(ره) اعتراض داشتند بايستي بقيه مردم با سر دادن آن شعارها عليه نوه حضرت امام(ره) مخالفت مي ورزيدند اما نه فقط كمترين صدايي به مخالفت با آن شعارها از كسي شنيده نشد، بلكه ميليون ها نفر از جمعيت حاضر در صحنه، با تمامي وجود و از ژرفاي دل عليه مواضع جناب آقاي سيدحسن خميني به خروش آمده بودند. آيا غير از اين بود؟!

...اين ادعا كه اعتراض به آقاي سيدحسن خميني از سوي عده اي قليل بوده است، اهانت به شعور مردم و دستكم گرفتن آگاهي و بصيرت آنان نيز هست. آيا جناب سيدحسن خميني طي يك سال گذشته و در تمامي مراحل فتنه 88، با سران فتنه و عوامل ميداني آنها همراه و همصدا نبوده است؟! و آيا اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع)، نفي وجود مبارك حضرت بقيه الله الاعظم(عج)، توهين آشكار و بي پرده به حضرت امام(ره)، همكاري با سازمان هاي جاسوسي آمريكا و اسرائيل و انگليس و... از نگاه نوه حضرت امام، جرم و خيانت و جنايت نيست؟ اگر هست- كه هست- چرا ايشان در مقابل تمامي اين خيانت ها نه فقط سكوت كرده بلكه با سران فتنه همراهي نيز داشته است؟!

مردمسالاری: مسببان به مردم معرفی شوند

روزنامه اصلاح طلب مردمسالاری هم در سرمقاله امروز خود در این باره نوشته است:« ..با وجود همه اين اتفاقاتي که در 14 خرداد سال 89 شاهد بوديم به نظر مي رسد که پاسخ به چرايي اتفاقات اين روز بسيار واجب است. اگر مروري به اخبار و اظهارنظرهاي هفته هاي قبل از اين مراسم داشته باشيم همه مسوولا ن، فعالا ن سياسي، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلا مي و در يک کلا م همه کساني که مي توانستند بر افکار عمومي تاثيرگذار باشند همگي تاکيد داشتند که امام خميني(ره) متعلق به يک نسل، يک گروه، يک زمان و... نيست بلکه امام موجودي فراتر از زمان و مکان بوده و به همه تعلق دارد. اکنون از آنهايي که با هياهو و شعارهاي جهت دار سعي داشتند در برگزاري اين مراسم اختلا ل ايجاد کنند سوال مي کنيم که چرا نگذاشتيد جمعيت وفادار به امام خميني بتوانند به خوبي اين مراسم را برگزار کنند؟ وچرا اجازه نداديد که 14خرداد به دور از بازي هاي سياسي و جناح بازيها برگزار شود؟ سوال مهمتر اين است که چرا مانع سخنراني نوه امام خميني (ره) شديد؟ مگر ايشان چه جرمي مرتکب شده بودند تا بخواهيد آن را فاش کنيد؟ آيا از مسير نظام و رهبري منحرف شده بودند؟

آيا عليه منافع ملي قدمي برداشته بودند؟ و از همه مهمتر اين که همه آحاد مردم ايران سيدحسن را يادگار و نماد رهبر کبير و بنيانگذار انقلا ب اسلا مي مي دانند. آيا بايد با چنين نمادي آن هم دربارگاه ملکوتي امام خميني (ره) چنين اهانتي صورت گيرد؟ آيا بعد از تفقد مقام معظم رهبري باز هم بايد همگان سکوت مي کردند؟ آيا صداو سيما نيز بايد با بي تفاوتي از کنار اين موضوع مي گذشت؟ آيا گردانندگان مراسم نبايد براي افکار عمومي چرايي اين اتفاقات را تشريح نمايند؟ آيا مسوولا ن ذي ربط نبايد مسببان چنين حوادثي را به افکار عمومي معرفي کنند؟ و آيا...

اميد است دست اندرکاران و کساني که اين پرسش ها در مقابل آنان مطرح است پاسخ گوي خيل عظيم مشتاقان امام خميني که از گوشه و کنار کشور به عشق زيارت مرقد امام در اين مراسم جمع شده بودند باشند.

شرق: زنگ خطری که به صدا درآمد

روزنامه شرق هم سرمقاله امروز خود را به این موضوع اختصاص داده و به قلم عباس عبدی نوشته:«..گرچه سید حسن خمینی نوه امام و مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است ، اما نباید شخصیت مستقل وی را نادیده گرفت و چنین تصور کرد که گویی آنچه دارد ناشی از انتساب خانوادگی است.عبدی با تفکیک میان پایگه اکتسابی و انتسابی سید حسن خمینی، ادامه داده:« آنچه روز جمعه رخ داد خارج ار دو حالت نیست. یا اینکه چنین اقدامی برنامه ریزی شده بود، که در این حالت عملی به غایت غیر اخلاقی و مخالف بدیهیات یک رفتار سیاسی است و با توجه به اینکه حسن آقا به صفت پایگاه انتسابی اش در آنجا حضور داشته، هر گونه تعرض به وی به مثابه تعرض به میراث بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده است. ممکن است اقدام مذکور برنامه ریزی شده نباشد، که بنده این احتمال را قوی تر می دانم، اما اگر چنین باشد، به منزله آن است که برگزار کنندگان جلسه ای به این مهمی که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود، نظارت و کنترل نداشتند و این نتیجه نیز بسیار بد و خطرناک است. زیرا ممکن است در آینده عدم نظارت و کنترل این افراد به حوزه های خطرناکتری هم برسد. در هر دو صورت این اتفاق زنگ خطری بود که به صدا درآمد. اثرات این برخورد بیش از هر موقع دیگر در داخل نیروهای معتقد به حکومت شکاف ایجاد خواهد کرد.

تهران امروز: اسائه ادب اقدامي خلاف اخلاق و مصالح كشور است

تهران امروز هم در بخشی از سرمقاله خود نوشته است:« ..بيت مكرم حضرت امام(ره) به‌ويژه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمين حاج سيد حسن خميني به جهت وابستگي به معمار كبير انقلاب اسلامي از احترام فوق‌العاده‌اي نزد مردم و نظام اسلامي برخوردارند و حضور ايشان در مراسم سالگرد ارتحال امام نيز از همين شأن ناشي مي‌شود. از اين رو هرگونه اسائه ادب و بي‌احترامي به ايشان تحت هر عنوان اقدامي خلاف اخلاق، ارزش‌ها و مصالح كشور است. در مراسم امسال متاسفانه عده‌اي با طرح شعارهاي بي‌مورد و نابجا و در حضور چشم ميليون‌ها انسان حاضر در مراسم و كساني كه از تلويزيون برنامه را به‌طور مستقيم مشاهده مي‌كردند اجازه ندادند نوه امام(ره) راحل سخنراني كند و ايشان سخنان خود را نيمه‌كاره رها كرد.

نكته مهم اين است كه سيدحسن خميني مانند هر انسان و شهروند ديگري در كشور داراي آرا و عقايد و جهت‌گيري‌هاي سياسي خاصي است كه قابل احترام است و البته جاي ارزيابي، نقد و حتي اعتراض هم دارد ولي مجال طرح نقد در يك مراسم عمومي و آن هم با شلوغ‌كاري نيست به‌ويژه در مراسمي كه متولي اصلي آن مقام معظم رهبري است انتظار اين است كه براي جلوگيري از اينگونه رفتارهاي نسنجيده، در كشور برنامه‌ريزي‌هايي صورت گيرد تا آبروي كشور بازيچه عده‌اي قرار نگيرد ضمن اينكه اگر به مواضع فرد يا افرادي نقد و اعتراض داريم فضايي فراهم شود تا با رويكرد دلسوزانه بتوان نقدها را مطرح و پاسخ‌ها را شنيد.

فراموش نكنيم امام راحل محور وفاق و وحدت و همدلي همه نيروهاي وفادار به انقلاب و جمهوري اسلامي است و هر جا كه نام و ياد آن حضرت هست بايد همه نيروهاي نظام متحد و يكپارچه اهداف انقلاب را تعقيب كرده و اختلافات را كنار نهند و به فرصت ديگري حواله دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.379 seconds.